جزوه نویس تنها

ساخت وبلاگ

نکاتی که داوطلبان ارشد هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه کنند

در فرآیند انتخاب رشته‌ تحصیلی نکات کوچک اما کلیدی وجود دارد که توجه به آن‌ها داوطلبان را در انتخاب بهتر کمک می‌کند.

یکی از سؤالاتی که برای برخی داوطلبان در هنگام انتخاب رشته مطرح می‌شود این است که آیا ثبت‌نام و پذیرش در نوبت دوم،باعث محرومیت از شرکت در آزمون در سال آینده می شود؟

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایسنا گفت:داوطلبی که در نوبت دوم(دوره شبانه) یا موسسات غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگردان پذیرش شود اما ثبت‌نام نکند،می‌تواند در آزمون سراسری سال آینده نیز شرکت کند و از شرکت در آزمون محروم نمی‌شود،حتی چنانچه داوطلبی در یکی از دوره‌های شهریه پرداز(دوره‌های شبانه،موسسات غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگردان)،پذیرش شود و ثبت‌نام کند،چنانچه قصد انصراف از تحصیل داشته باشد،می تواند پس از تسویه حساب مجددا در آزمون سال بعد شرکت کند. در حالی که طبق قوانین موجود،چنانچه داوطلبی در آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نوبت اول(دوره های روزانه) پذیرش شود اما برای ثبت‌نام اقدام نکند،از شرکت در آزمون سال آینده محروم می‌شود،

 

ویرایش اطلاعات در زمان انتخاب رشته

یکی از مشکلاتی که بسیاری از داوطلبان ارشد با آن رو به رو هستند،این است که برخی از اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام وارد سیستم کرده‌اند با حقیقت مغایرت دارد،در این شرایط داوطلب ضرورت دارد هنگام انتخاب رشته  گزینه «اطلاعات (معدل،رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تایید نبوده و دارای مغایرت است » را انتخاب کنند و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.در غیر این صورت داوطلب از پذیرش در این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می گردد.

 

نکاتی که داوطلبان رزمنده و ایثارگر باید به آن توجه کنند

بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 25درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی(کسب حداقل 70 درص نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان ) اختصاص خواهد یافت.

داوطلبانی که از سال 1368 تا کنون یک بار با سهمیه رزمندگان در مقطع کارشناسی آزمون سراسری پذیرفته شده‌اند،در صورتی که حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته باشند می تواند از این سهمیه استفاده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند،درصورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند در این آزمون با سهمیه رزمندگان گزینش می شوند.

 

نکات مهم درمورد رتبه اول دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

براساس مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ،آخرین تغییرات این آیین‌نامه به شرح زیر است:

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی با معرفی مرکز المپیاد با کسب حد نصاب علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدمحل تحصیل توسط سازمان سنجش به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاه‌ها معرفی می‌شود.

دانشجویان نمونه کشوری رتبه‌های نهایی اول تا سوم جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی و همچنین دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی به شرط کسب حد نصاب علمی برابر 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده.

دانش‌آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که براساس مفاد آیین‌نامه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی که در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نموده‌اند در صورت احراز حد نصاب علمی لازم و سایر شرایط گزینش.

سازمان سنجش حداکثر معادل 10 درصد در هر کدرشته محل تحصیل دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد.

 

چند نکته کلیدی

1.با توجه به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در حیطه وظایف سازمان سنجش‌آموزش کشور نبوده و هیچ‌گونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود هنگام انتخاب‌رشته خود دقت لازم را به عمل آورند.

2.داوطلبان برای اطلاع از میزان شهریه‌های ثابت و متغیر دوره‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های مجری به پایگاه اینترنتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه نمایند.

3.دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجری دوره‌های نوبت دوم از ارائه خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و مسائل رفاهی معذور هستند لذا به داوطلبان توصیه می شود انتخاب خود را بومی نموده و کدرشته‌های شهر محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

4.داوطلبان در صورت لزوم می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا صندوق پستی 4378_15875روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور،با ارسال مدارک مستند مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن 42163_021 تماس حاصل نمایند.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:49

تعدادی از مسئولان دانشگاهی جزئیاتی از شهریه‌های دانشگاه‌های خود در دوره‌های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان در تمام مقاطع تحصیلی ارائه کردند.

 با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و نزدیک شدن به کنکور سراسری و مباحث مربوط به آنها، بسیاری از داوطلبان در انتخاب هر کدام از انواع آموزش از جمله روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی و نیمه حضوری دچار تردید می شوند که مزایا، معایب و بخصوص شهریه‌ آنها نسبت به یکدیگر به چه شکل است. از این رو بر آن شدیم تا بخشی از شهریه دانشگاه‌ها را در یکجا جمع کنیم.

توجه شود که این مبالغ (در برخی موارد) از جانب مسئول مربوطه به صورت حدودی مشخص شده و میزان اصلی شهریه‌ها در آینده نزدیک با نظر هیات امنای هر دانشگاه تعیین می‌شود.

اعلام شهریه‌ قطعی برای هر مقطع تحصیلی دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه شهریه‌های ثابت برای ورودی‌های سال 1395 تا پایان سال تحصیلی آنان ثابت بوده و تغییر نمی‌کند، گفت: ‎به استناد مصوبه دفتر هیات‌های امنا و هیات های ممیزه مرکزی و شورای مرکزی دانشگاه‌ها، شهریه ثابت و متغیر رشته‌های تحصیلی مقاطع دانشگاه تهران اعلام شد که شهریه سال تحصیلی این دانشگاه هم به میزان 10 الی 15 درصد نسبت به سالهای قبل در تمامی مقاطع تحصیلی  افزایش یافته است.

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه پیام نور

محمد حسنی مدیر امور مالی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: افزایش شهریه دانشگاه پیام نور با نظر هیات امنای دانشگاه صورت می گیرد ولی به طور کلی طبق مصوبه وزارت علوم سالی 15 درصد افزایش شهریه را در هر سال داریم.

وی در خصوص شهریه مقطع کارشناسی ادامه داد: شهریه ثابت این دانشگاه در سال تحصیلی 95-96 در نواحی کشوری یک و دو در حدود 140 هزار تومان و در نواحی سه، چهار و پنج حدود 115 هزار تومان است.

مدیر امور مالی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تفاوتی بین شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد، یادآور شد: شهریه ثابت کارشناسی ارشد پیام نور در سال تحصیلی 95-96 برای کلیه ورودی ها و کلیه رشته ها ۷۱۴ هزار تومان است.

افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

علی آهون منش رییس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به میزان افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: افزایش شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی بستگی به تصمیمات هیئت امنای هر دانشگاه دارد ولی بنا بر دستور العمل ابلاغی بوسیله شورای مرکزی این دانشگاه بین 15 تا 25 درصد باید باشد.

وی ادامه داد: میزان شهریه متغیر دانشجویان قدیمی 15 درصد است و شهریه ثابت و متغیر دانشجویان جدید الورود به اندازه 15 درصد بر حسب نظر اعضای هیئت امنای هر دانشگاه می تواند باشد.

رییس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی یاد آور شد: دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه دانشگاهی خود را به صورت یک جا ندارند با اخذ وام از صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم می توانند شهریه خود را به صورت اقساطی بپردازند.

شهریه‌ای کمتر از 700 هزار تومان برای دانشجویان علمی کاربردی

عزتی مدیر مالی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهریه ثابت دانشجویان مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای به طور متوسط 300 هزار تومان و برای مقاطع ارشد 700 هزار تومان است همچنین این مبلغ برای دانشجویان کارشناسی به طور متوسط 450 هزار تومان است.

وی ادامه داد: شهریه‌های متغیر هر مقطع بستگی به واحدهای نظری، تخصصی و عملی هر دانشجو دارد.

دانشگاه امیرکبیر افزایش شهریه بیشتر از 20 درصد ندارد

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: معمولا تصمیم برای تغییر شهریه بر اساس نظر هیات امنای دانشگاه است و فعلا تصمیم نهایی برای تغییر آن گرفته نشده و همانند سال 94 است. علاوه بر این هیات امنا حداکثر 15 تا 20 درصد را بعنوان حد در نظر گرفته تا تغییرات از این مقدار بیشتر نشود.  

وی با بیان اینکه به افزایش 20 درصدی فکر نمی کنیم، ادامه داد: در بعضی موارد حداکثر تا 15 درصد و در برخی موارد دیگر اصلا تغییری را لحاظ نمی کنیم چرا که وقتی دانشجویان توان پرداخت را نداشته باشند، سطح دوره هم به تبع آن افت پیدا می کند.

رییس دانشگاه امیرکبیر شهریه این دانشگاه را مطابق جداول زیر دانست: 

شهریه دانشجویان نوبت دوم مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 95

شهریه ثابت به ازای هر نیمسال: 7.700.000 ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد درس نظری:  1.800.000ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد درس عملی:  2.700.000ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد پروژه نظری:  3.000.000 ریال 

شهریه دانشجویان دوره آموزش الکترونیکی مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 95

شهریه ثابت به ازای هر نیمسال: ۱۲.۵۴۰.۰۰۰ ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد درس نظری:  ۲.۶۴۰.۰۰۰ ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد پروژه:  ۵.۵۴۴.۰۰۰ ریال 

شهریه دانشجویان دوره های نوبت دوم و خودگردان (بین الملل) مقطع دکتری ورودی سال 95

شهریه ثابت به ازای هر نیمسال: 44.000.000 ریال 

شهریه متغیر به ازای هر واحد (درس و پروژه): 7.500.000 ریال 

شهریه امتحان جامع: 19.000.000 ریال

شهریه تصویب پروپوزال: 19.000.000 ریال

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:49

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان مجاز در روزهای ۳۰ خرداد تا ۲ تیرماه می تواند کدرشته محل های انتخابی را در فرم الکترونیکی انتخاب رشته وارد کنند و نسبت به دریافت کد پیگیری اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبان می توانند حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل را از میان کدرشته محل های مجاز خود انتخاب کرده و در فرم پیش نویس انتخاب رشته وارد کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ نفر ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد، تعداد ۵۶۶ هزار و ۱۵۸ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از میان حاضرین در جلسه، تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی درباره ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گفت: ظرفیت پذیرش ۱۷۱ هزار و ۳۱۰ نفر است.

توکلی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است از روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۵ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است و به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می شود که در این مدت نسبت به مطالعه دفترچه اقدام کنند. 

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 161 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:49

کنکوریها و ماه آخر کنکور

پیک سنجش

 

 

خرداد ماه مساوی است با امتحانات پایان سال تحصیلی جاری. عده‌ای از داوطلبان تصور می‌کنند  که این امتحانات، ترمزی برای برنامه مطالعاتی آنهاست و در این دوران مجبورند که به جای تست زنی، به مطالعه برای یک آزمون تشریحی بپردازند. باید به این دوستان گفت که در چند سال اخیر، سؤال‌های آزمون سراسری بیشتر از پیش فرا دانشی شده است و نمی‌‌توان با روش‌های عجیب تستی یا رد گزینه از پس این آزمون برآمد؛ بلکه برای موفقیت باید دانشی عمیق داشت؛ چیزی که شما به یاری آزمون تشریحی بهتر به آن خواهید رسید، پس نگران از دست دادن زمان نباشید و دروس امتحانی خود را با دقت و عمیق بخوانید.

البته ما هم بارها گفته‌ایم که برای موفقیت در این آزمون، شما باید  سرعت و دقت لازم را  برای یک آزمون تستی مثل کنکور داشته باشید؛ برای همین در این ماه وقت بیشتری را به تست زدن اختصاص دهید. شما حداقل یک ماه تا زمان برگزاری آزمون سراسری وقت دارید و می‌‌توانید در این مدت، تست زمان‌دار بزنید (تست هر درس را با توجه به زمان موجود برای آن تست در آزمون سراسری پاسخ دهید).

 

برای مثال، اکنون زمان مناسبی برای پاسخگویی به تست‌های دروس عمومی سایر گروه‌های آزمایشی (به غیر از گروه آزمایشی خودتان) است؛ اگر شما داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هستید، می‌توانید آزمون عمومی گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، هنر، زبان‌های خارجی یا حتی علوم انسانی را پاسخ دهید (البته بعضی از سؤال‌های ادبیات عمومی انسانی در حیطه کتب درسی شما نیست). آزمون عمومی مرتبط با رشته خودتان را در خرداد ماه و همزمان با دروس اختصاصی پاسخ دهید (معادل سازی جلسه آزمون سراسری). همان طور که گفتیم، حتماً هر آزمون عمومی را با توجه به زمان مصوّب یعنی 75 دقیقه پاسخ دهید؛ حتی خوب است که اندکی از زمان مصوب، کمتر به خود وقت بدهید؛ چون در آزمون سراسری امکان دارد که بخشی از زمان را به دلیل اضطراب ناشی از آزمون و عدم تمرکز اولیه از دست بدهید.

از تست‌های دروس اختصاصی نیز غافل نشوید؛ بخصوص در ایام امتحانات می‌توانید پس از مطالعه درس مربوط، زمانی را به پاسخگویی تست‌های همان درس اختصاص بدهید (بخصوص تست‌های مرتبط با ترم دوم سال چهارم را که شما به احتمال زیاد کمتر وقت تست زدن برای آنها را داشته‌اید). زمانی را هم برای مطالعه دروس ترم اول سال چهارم و دروس پایه بگذارید؛ اما دیگر باید به فکر جمع کردن کتاب‌ها باشید. اگر مبحثی از دروس پایه را تاکنون نخوانده‌اید یا با وجود مطالعه مکرر در آن ضعف جدی دارید، خوب است که آن را کنار بگذارید و به مباحثی بپردازید که می‌دانید با توجه به زمان موجود می‌توانید در آنها تسلّط لازم را کسب کنید.

 

یکی از بزرگترین  اشتباهات داوطلبان در این دوران، این است که می‌خواهند همه عقب ماندگی‌های خود را در این فرصت کوتاه جبران کنند؛ در نتیجه فقط درس می‌خوانند و زمان لازم را برای تست زدن و نهادینه شدن یک مطلب در ذهن خود اختصاص نمی‌دهند. مطمین باشید که برای قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب، لازم نیست که همه مباحث درسی را بلد باشید، و به همه سؤال‌ها پاسخ دهید؛ بلکه باید در مقایسه با سایر داوطلبان وضعیت بهتری داشته باشید، و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه روزهای باقی مانده تا آزمون سراسری را با برنامه پیش بروید؛ یعنی نقاط قوت خود را با تست زدن و مرور بموقع مطالب حفظ کنید، آنچه تاکنون نخوانده‌اید کنار بگذارید، و در مباحثی که کمی ضعف دارید، با مطالعه عمیق و دقیق و زدن تست،  به تسلّط برسید؛ در این صورت، در جلسه آزمون متوجه می‌شوید که به کدام سؤال‌ها می‌توانید پاسخ دهید و کدام یک را باید بی‌پاسخ بگذارید تا نمره منفی نگیرید. بار دیگر می‌گوییم که تا در یک مبحث کاملاً مسلّط نشوید، نمی‌توانید به ظرافت‌های آن پی ببرید و امکان دارد که به دلیل ندانستن یک یا دو نکته ظریف در آزمون سراسری، به سؤال یا سؤال‌های آن مبحث پاسخ اشتباه  بدهید.

 

سخن دیگر اینکه عده‌ای از داوطلبان این روزها با توجه به نتایج آزمون‌های آزمایشی، نا امید می‌شوند و دست از مطالعه برمی‌دارند و تصور می‌کنند که برای موفقیت دیر شده است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. به این دسته از عزیزان باید گفت که ناامیدی برای یک داوطلب، بدترین چیزی است که امکان دارد پیش آید؛ چون در نهایت بازدهی شان در حد خودشان نیز نخواهد بود. حتی اگر به سال آینده چشم دارید، درس خواندن را رها نکنید و همچنان با جدیت به جلو بروید و مطمین باشید که چیزی را از دست نخواهید داد. حداقل متوجه می‌شوید که اگر دو ماه را با دقت مطالعه کنید، بازدهی شما چقدر خواهد بود.

بار دیگر می‌گوییم که در این زمان، کسی به قله موفقیت خواهد رسید که قدر زمان را بداند، و نه خودش منفی ببافد و نه به دیگران اجازه دهد که به او انرژی منفی بدهند. 

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 8:46

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 161 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 8:46

رییس دانشگده فنی مهندسی دانشگاه تهران از کسب مقام بالا این دانشگاه در بین 600 دانشگاه برتر جهان خبر داد.

محمود کمره‌ای رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رتبه بندی شانگهای که در سال 2016 با روشی جدید و کاملا متفاوت ارائه شد خوشبختانه دانشگاه تهران از بین 600 دانشگاه برتر جهان مقام خوبی را کسب کرد.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حوزه فنی و مهندسی آخرین ویرایش نظام رتبه بندی ملی تایوان نام چهار دانشگاه ایرانی به چشم می خورد، تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه تهران با کسب مجموعا 19.65 توانسته است رتبه اول ملی و رتبه 123 بین المللی را بدست آورد.

کمره‌ای افزود: همچنین در رتبه بندی شانگهای تنها مقالات پژوهشی، مقالات مروری و مقالات کنفرانس های مربوط به سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۰ را در محاسبات رتبه موسسات مورد استفاده قرار داده است.

وی بیان داشت: در این رتبه بندی دانشگاه تهران برترین دانشگاه کشور شناخته شد.

رییس دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران توانسته با  رتبه 379 جهان و 57 آسیا را به خود اختصاص دهد.

کمره‌ای بیان داشت: دانشگاه تهران در شاخه علوم ریاضی نیز توانست برای بار نخستین در جمع 200 دانشگاه برتر قرار بگیرد و رتبه 20-151 را کسب کند.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران در سال گذشته نیز در حوزه مهندسی هم رتبه بالایی را به خود اختصاص داد. 

وی افزود: این دانشگاه با کسب مقام 75-51 در جمع 100 دانشگاه برتر در حوزه مهندسی قرار گرفت. 

کمره‌ای یادآور شد: پس از دانشگاه تهران، دانشگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 435 ، دانشگاه صنعتی اصفهان با رتبه 547 و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با رتبه 599 را در بین دانشگاه های قدرتمند جهان قرار گرفتند.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 164 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:39

تاریخ ، زمان و محل مصاحبه ۱۶ رشته دوره بدون آزمون و ۱۵ رشته دوره پژوهش محور دکتری تخصصی ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اعلام این خبر گفت: دعوت به مصاحبه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.net  از تاریخ ، زمان و محل مصاحبه خود اطلاع حاصل کنند.

وی افزود: واجدین شرایط دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون لازم است هر گونه سوابق علمی و تحقیقاتی مانند پروژه ، مقاله ، ترجمه و تالیف که در زمینه های مربوط به رشته تخصصی خود را دارند، به انضمام ریز نمرات و پایان نامه کارشناسی ارشد خود را همراه داشته باشند و رأس زمان و در تاریخ اعلام شده در محل مصاحبه حاضر شوند.

دانشیان در خصوص مصاحبه دوره دکتری پژوهش محور افزود: حضور استاد راهنمای طرح به همراه داوطلب در جلسه مصاحبه الزامی بوده و داوطلبان این دوره لازم است علاوه بر مدارک فوق فرم طرح تحقیقاتی که در زمان ثبت نام ارسال کرده اند را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: عدم حضور در جلسه مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش است.

وی گفت: اطلاعات لازم در خصوص تاریخ ، زمان و محل مصاحبه سایر رشته های دوره های بدون آزمون و پژوهش محور دکتری تخصصی متعاقباً از طریق سامانه مذکور اعلام خواهد شد.

نتایج نهایی پس از انجام مصاحبه علمی مشخص و در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 139 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:39

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۵ از فردا یکشنبه ۳۰ خرداد آغاز می شود و تا چهارشنبه دوم تیرماه ادامه دارد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است از روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۵ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است.

وی افزود: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می شود که در این مدت نسبت به مطالعه دفترچه اقدام کنند. داوطلبان می توانند حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل را از میان کدرشته محل های مجاز خود انتخاب کرده و در فرم پیش نویس انتخاب رشته وارد کنند.

توکلی یادآور شد: داوطلبان مجاز در روزهای ۳۰ خرداد تا ۲ تیرماه می تواند کدرشته محل های انتخابی را در فرم الکترونیکی انتخاب رشته وارد کنند و نسبت به دریافت کد پیگیری اقدام کنند. 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۷۶۱ هزار و ۲۷۳ نفر ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد، تعداد ۵۶۶ هزار و ۱۵۸ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از میان حاضرین در جلسه، تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی درباره ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گفت: ظرفیت پذیرش ۱۷۱ هزار و ۳۱۰ نفر است.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 162 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:39

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 2:28

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 154 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 2:28

نمونه کارنامه های کنکور کارشناسی ارشد 95

رشته های مختلف دانشگاهی

به روز شده در روز جمعه

لطفا کارنامه های خودتان را از طریق فرم انتهای پست برای ما بفرستید تا تبدیل به آرشیو مناسبی برای کنکوریهای سالهای بعد شود.

برای مشاهده کارنامه ها ، بر روی لینک های زیر کلیک کنید

سید مرتضی جابر موسوی – رتبه 1135 رشته زبان و ادبیات فارسی ارشد 95   

سجاد اسدی – رتبه 52 رشته الهیات و معارف اسلامی ارشد 95 

رضا محمدی – رتبه 125 رشته فیزیک ارشد 95 

رتبه 316 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95 

مرضیه اردکانی – رتبه 426 رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ارشد 95 

حسن رضایی نژاد – رتبه 508 رشته مهندسی عمران ارشد 95 

نسرین جلیلیان – رتبه 920 رشته زبان و ادبیات فارسی ارشد 95 

میررضا میرمناف زاده – رتبه 3 رشته حسابداری ارشد 95   

سعید براتی – رتبه 121 رشته مدیریت ارشد 95

بهروز افشاری – رتبه 145 رشته مهندسی عمران ارشد 95   

محمد کریمی – رتبه 286 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95   

رضا محقق – رتبه 304 رشته علوم سیاسی ارشد 95   

عبدالکریم خوشمیرزاده – رتبه 437 رشته روانشناسی ارشد 95

اکرم جعفری – رتبه 784 رشته تاریخ ارشد 95

محمد علیزاده – رتبه 1565 رشته مهندسی عمران ارشد 95   

ایمان صابری – رتبه 786 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95 

حسین قربانیان – رتبه 241 رشته منابع طبیعی و رتبه 27 محیط زیست ارشد 95 

سلمان رویشگر – رتبه 147 رشته ژئوفیزیک و هواشناسی ارشد 95 

علی اصغر اسماعیلی – رتبه 110 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95 

حسین فلاحی – رتبه 7 رشته بیوشیمی بالینی ارشد 95  

مونا اصغرزاده – رتبه 369 رشته مدیریت ارشد 95 

رتبه 339 رشته مهندسی عمران ارشد 95 

رتبه 19 رشته علوم تربیتی 2 ارشد 95 

علا مهرپویا – رتبه 25 رشته علوم اجتماعی ارشد 95 

متین رضایی – رتبه 2592 مهندسی کامپیوتر و رتبه 3651 فناوری اطلاعات ارشد 95  

محمد حسین قطره نبی – رتبه 1 رشته مهندسی نساجی ارشد 95 

فرزاد راسخ – رتبه 233 رشته مهندسی عمران ارشد 95 

رتبه 389 رشته حسابداری ارشد 95 

نینا ریاحی – رتبه 282 رشته علوم جغرافیایی ارشد 95 

فرزاد جوکار – رتبه 273 مهندسی شیمی و رتبه 53 فرآوری و انتقال گاز ارشد 95 

سید سجاد عابدی – رتبه 574 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95 

رامین سربازجدی – رتبه 2390 رشته مهندسی مکانیک ارشد 95

حامد عدالت – رتبه 62 رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی ارشد 95 

رتبه 119 رشته علوم سیاسی ارشد 95 

رتبه 767 رشته مهندسی برق ارشد 95 

این پست به تدریج تکمیل خواهد شد و کارنامه های جدید افزوده می شوند.

شما نیز میتوانید کارنامه خودتون رو برای ما بفرستید تا در این پست اضافه شود . برای این کار کافی است فرم زیر را پر کنید .

تمامی اطلاعات شخصی کارنامه توسط ما حذف و سپس در سایت قرار خواهد گرفت.

نام و نام خانوادگی (اختیاری)

آدرس پست الکترونیکی شما (اختیاری)

رشته تحصیلی (اختیاری)

کارنامه خود را انتخاب کنید (الزامی)

در حال ارسال . . .

برای مشاهده نمونه کارنامه های کنکور ارشد 94 کلیک کنید

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 126 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 2:28

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 166 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 8:13

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 217 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 8:13

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 153 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 8:13

کنکورجزوه جمع بندی فشرده فیزیک کنکورجزوه جمع بندی کامل هندسه تحلیلیجمع بندی کامل درس فلسفه و منطقجزئیات ترم تابستان 95 دانشگاه آزاد اعلام شد3 دانشگاه ایرانی در جمع 600 دانشگاه برتر دنیا در حوزه مهندسی موادآغاز ثبت نام در دبیرستان‌های شاهد از اول تیرماه 95

http://konkur.in Thu, 16 Jun 2016 20:28:30 +0000 fa-IR hourly 1 http://wordpress.org/?v=4.2.8 http://konkur.in/43403/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%81%d8%b4%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%da%a9-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1.html http://konkur.in/43403/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%81%d8%b4%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%da%a9-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:53:17 +0000 http://konkur.in/?p=43403 جزوه جمع بندی فشرده فیزیک کنکور خسرو ارغوانی فرد    

نوشته جزوه جمع بندی فشرده فیزیک کنکور اولین بار در کنکور پدیدار شد.

]]> http://konkur.in/43403/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%81%d8%b4%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%da%a9-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1.html/feed 0 http://konkur.in/43401/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c.html http://konkur.in/43401/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:51:42 +0000 http://konkur.in/?p=43401 جزوه جمع بندی کامل هندسه تحلیلی سامان اسپهرم    

نوشته جزوه جمع بندی کامل هندسه تحلیلی اولین بار در کنکور پدیدار شد.

]]> http://konkur.in/43401/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c.html/feed 0 http://konkur.in/43399/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82.html http://konkur.in/43399/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:48:51 +0000 http://konkur.in/?p=43399 جمع بندی کامل درس فلسفه و منطق زهره قموشی ، رضا میرخانی ، ندا یاری ، حبیبه محبی ، زهرا دامیار    

نوشته جمع بندی کامل درس فلسفه و منطق اولین بار در کنکور پدیدار شد.

]]> http://konkur.in/43399/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82.html/feed 0 http://konkur.in/43395/%d8%ac%d8%b2%d8%a6%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-95-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85.html http://konkur.in/43395/%d8%ac%d8%b2%d8%a6%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-95-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:43:48 +0000 http://konkur.in/?p=43395 فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت :جزئیات برنامه‌های آموزشی دوره تابستان این دانشگاه شامل هشت هفته آموزشی است که  از 5تیر ماه شروع می شود … ادامه‌ی خواندن

نوشته جزئیات ترم تابستان 95 دانشگاه آزاد اعلام شد اولین بار در کنکور پدیدار شد.

]]> http://konkur.in/43395/%d8%ac%d8%b2%d8%a6%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-95-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85.html/feed 0 http://konkur.in/43393/3-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9-600-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d9%86.html http://konkur.in/43393/3-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9-600-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d9%86.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:42:50 +0000 http://konkur.in/?p=43393 نتایج رتبه بندی موضوعی شانگهای سال ۲۰۱۶ منتشر شد و بر اساس آن دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران در جمع ۶۰۰ دانشگاه برتر دنیا در حیطه مهندسی علم مواد قرار گرفتند.   به گزارش خبرگزاری مهر، … ادامه‌ی خواندن

نوشته 3 دانشگاه ایرانی در جمع 600 دانشگاه برتر دنیا در حوزه مهندسی مواد اولین بار در کنکور پدیدار شد.

]]> http://konkur.in/43393/3-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9-600-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d9%86.html/feed 0 http://konkur.in/43394/%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7.html http://konkur.in/43394/%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7.html#Idea Thu, 16 Jun 2016 10:41:53 +0000 http://konkur.in/?p=43394

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 170 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 6:16

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 22:06

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 22:06

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 22:06

بازار مکاره دانشگاه‌های بی‌کیفیت خارجی/ اینجا پزشکی سراب است

سال هاست که دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند اما با تغییرات آموزش عالی در سطح جهان، سیر و سفر ایرانی ها هم دچار تغییرات مختلفی شده است. خردادماه و تیرماه هر سال فرصتی برای علاقه‌مندان به تحصیل است که ادامه تحصیل خود را به محک دانشگاه های مختلف در خارج از کشور بگذراند. در این فصل دانشگاه های مختلف جهان فرصت های تحصیلی خود را اعلام می کنند و بسیاری از دانشجویان ایرانی که جزء برترین ها محسوب می شوند و استعداد بالایی دارند از این فرصت ها بهره می گیرند.

خاطرات زیادی از استادان دانشگاه های مطرح همچون علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی و امیرکبیر وجود دارد که در این فصل دانشجوهای خوب به دنبال توصیه نامه اساتید هستند تا بتوانند فرصت تحصیلی مناسبی را در دانشگاه های خارجی به صورت بورس یا شهریه کمتر بیابند. 

در این میان عده ای از داوطلبان ادامه تحصیل در خارج از کشور شرایط متفاوتی دارند. این گروه به دلیل قبول نشدن در دانشگاه های داخل کشور، سعی می کنند در کشورهایی که نمرات آنها را می پذیرند ادامه تحصیل دهند. رشته های پزشکی در صدر علاقه این گروه است و از آن جایی که قبولی در رشته های پزشکی در ایران سدی با عنوان کنکور در برابر خود دارد، این افراد ترجیح می دهند در کشورهایی در رشته های پزشکی تحصیل کنند که سد کنکور نداشته باشند یا از شرایط آسان تری به نسبت ایران برخوردار باشند.

در واقع دو گروه برای ادامه تحصیل از ایران خارج می شوند. گروه اول استعدادهای برتر هستند که دانشگاه های برتر جهان را انتخاب می کنند تا به رویاهای خود در جهان علم و دانش واقعیت بخشند. گروه دوم نیز علاقه‌مند به تحصیل هستند که حاضرند هزینه های گزاف مادی و معنوی دوری از خانه را تحمل کنند اما برای قبولی در کنکور داخل کشور تلاش نکنند.

بسیاری از افراد این گروه ترجیح می دهند در رشته هایی با موقعیت اجتماعی بالاتر اما در کشورهایی که آسان تر پذیرش دارند تحصیل کنند.

۴ کشور مقصد متقاضیان رشته پزشکی

دکتر حمید اکبری، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درباره مقصد اصلی دانشجویان علوم پزشکی در خارج از کشور بر این نکته صحه گذاشته و گفت: کشورهای هند، فیلیپین، ترکیه و مجارستان چهار کشور اول مورد انتخاب داوطلبان تحصیل در رشته های علوم پزشکی است. سایر افراد در کشورهای مختلف اروپایی و بعد از آن آمریکا توزیع می شوند.

وی گفت: بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی که در مقطع دکتری عمومی رشته های علوم پزشکی یعنی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تحصیل می کنند در این چهار کشوری هستند که نام بردم.

وی یادآور شد: اما پزشکان ایرانی پس از فارغ التحصیلی در داخل کشور، ایالات متحده آمریکا را به عنوان اولین انتخاب برای ادامه تخصص، انتخاب می کنند. البته برخی کشورهای اروپایی نیز در انتخاب پزشکان قرار دارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به دلایل انتخاب چهار کشور هند، فیلیپین، ترکیه و مجارستان از سوی دانشجویان ایرانی گفت: از مهمترین دلایل انتخاب این چهار کشور، عدم درخواست ویزا و ارزان تر بودن است.

وی افزود: کشورهای بعدی مورد انتخاب دانشجویان ایرانی، روسیه، اکراین، بلاروس و قبرس هستند که ایرانی ها در آنها شاغل به تحصیل هستند.

اکبری در مورد آمار دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گروه علوم پزشکی گفت: ما در وزارت بهداشت دو مدل آمار در اختیار داریم. یک دسته افرادی هستند که برای ورود و خروج خود تسهیلات دانشجویی دریافت می کنند اما یک دسته از افراد هستند که پس از تحصیل تنها برای ارزشیابی مدارک به ما مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو پرونده فعال دارند. اما آن دسته از دانشجویان که ارز دریافت نمی کنند و پرونده ندارند در آمار ما حضور ندارند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: بسیاری از دانشجویان ایرانی که در کشورهای اروپایی و آمریکا و یا نیوزلند و استرالیا در دانشگاه های معتبر تحصیل می کنند، در آمار نهایی در زمان ارزشیابی مدارک قابل مشاهده هستند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی داریم که در مقطع دکتری عمومی رشته های علوم پزشکی تحصیل می کنند که از این تعداد بخشی در دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت و برخی هم متاسفانه در دانشگاه هایی تحصیل خود را آغاز کرده اند که از نظر ما معتبر نبوده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان پزشکی در خارج

اکبری درباره هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور گفت: عمده هزینه دانشجویان ایرانی صرف شهریه می شود. این هزینه در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. این میزان از ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار در سال برای دانشگاه های مختلف برآورد شده است. البته ممکن است در یک کشور یک دانشگاه شهریه کمتری بگیرد و در همان کشور دانشگاهی شهریه بیشتر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع ممکن است دانشگاه اعلام کند که ۲۰ هزار دلار در شهریه تخفیف می دهد و دانشجو در آنجا ثبت نام می کند اما با هزینه زندگی متفاوت مواجه می شود که هزینه تحصیل او بیشتر می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: به طور کلی توصیه نمی کنیم داوطلبی که توانایی این را دارد که در داخل کشور تحصیل کند به خارج برود. از سوی دیگر فردی که از سطح علمی مناسبی هم برخوردار نباشد در خارج از کشور با مشکلات بیشتری در تحصیل مواجه می شود.

وی افزود: ضمن اینکه برای افراد ضعیف تر، درس خواندن در خارج سخت تر است. در کنار این درس خواندن باید مسائلی مانند غربت، مسائل فرهنگی و عواقب زندگی در آن شرایط را هم تحمل کنند. نکته مورد تاکید وزارت بهداشت این است که هر فردی دوست دارد می تواند در خارج از کشور تحصیل کند اما بهتر است پیش از این تصمیم تمامی شرایط اعم از اعتبار دانشگاه و هزینه ها را در نظر بگیرد.

با وجودی که وزارت بهداشت هر ساله دانشگاه های معتبر و غیر معتبر را برای آشنایی داوطلبان اعلام می کند بازهم موج خروج از کشور برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کشورهایی که آوازه چندانی در این رشته ها ندارند، ادامه دارد.

هزینه های چندین هزار دلاری دانشجویان ایرانی موجب شده معاون آموزشی وزیر بهداشت از آن به عنوان منبع درآمد دانشگاه های خارج نام ببرد.

درآمدزایی دانشگاههای بی کیفیت خارجی از دانشجویان ایرانی

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت چندی پیش یادآور شد: تنها درآمد یکی از دانشگاه‌های پزشکی هندوستان از دانشجویان ایرانی ۵٠‌ میلیارد تومان در سال است و یا برخی از کلاس‌های پزشکی کشور فیلیپین نیز توسط دانشجوهای ایرانی تشکیل می‌شود. به عنوان نمونه هزینه ای که دانشجوی ایرانی در قبرس می کند برابر با یک دانشکده ما در ایران است.

وزیر بهداشت اما بهترین راه حل را ایجاد دانشگاه خصوصی با کیفیت در کشور می داند.​

​ دانشگاه خصوص راه حل وزیر بهداشت

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من در طول دو سال گذشته از دانشگاه هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و شیراز خواسته ام که دانشگاه خصوصی دایر کنند.

وی افزود: بچه های هموطن ما به دلیل اینکه نمی توانند به دانشگاه های دولتی ورود پیدا کنند، عمدتا به کشورهایی می روند که دانشگاه های آنها از نظر سطح علمی چندان استاندارد نیست.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان ایرانی پول را هزینه می کنند، عمرشان را می گذارند اما در نهایت چیزی را به خصوص در زمینه مهارتی یاد نمی گیرند. به خصوص اینکه در گروه علوم پزشکی قوانینی در آن کشورها وجود دارد که اجازه معاینه و یا عمل جراحی را به این دانشجویان نمی دهند.

وی یادآور شد: در عین حال مسائل اجتماعی هم بوجود می آید. دوری از خانواده هم برای خود آنها و هم برای پدر و مادر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

هاشمی با اشاره به مصوبه مجلس برای ایجاد شعب از سوی دانشگاه های دولتی گفت: این مصوبه کمک می کند که دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه تهران بتواند شعب متعددی در داخل کشور، در استان های مرزی، در مناطق آزاد و مهم تر از آن در کشورهای دیگر داشته باشد.

وی اظهار داشت: تاکید من بر ایجاد شعب در داخل کشور است. اعلام هم کرده ایم که اگر بخش خصوصی علاقه‌مند باشد می تواند بیاید سرمایه گذاری کند و لایسنس یکی از دانشگاه های بزرگ را داشته باشد. به این معنی که بخش خصوصی تحت نظر یکی از دانشگاه های دولتی، دانشگاه تاسیس کند.

وزیر بهداشت گفت: مهم این است که هم ما و هم وزارت علوم به نحوی عمل کنیم که کسانی که علاقه‌مند به تحصیل هستند به رفتن به خارج از کشور تشویق نشوند و اگر بناست بروند، واقعا زمانی به خارج از کشور بروند که مهارت بیشتری کسب کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم دانشگاه خصوصی ایجاد کنیم اما نه از آن نوعی که اکنون در کشور وجود دارد. خوشبختانه در وزارت بهداشت به بلای خصوصی سازی که صرفا هدفش کمیت باشد گرفتار نشده ایم. امیدواریم در این دوره چند دانشگاه خصوصی ایجاد شود که اساس آن کیفیت و ارتقای علمی باشد.

سرخوردگی نتیجه تحصیل در دانشگاههای بی کیفیت

به گزارش مهر، سالها است که هشدار نرفتن به دانشگاههای نامعتبر با هزاران دلیل و مدرک داده می شود اما شوق تحصیل در خارج از کشور، فشار خانواده ها برای ادامه تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، کمبود ظرفیت در دانشگاه های دولتی، سد کنکور و … همه و همه همچنان موج مهاجرت تحصیلی به این کشورها را رقم می زند مهاجرت به کشورهایی که آموزش عالی شان در پایین ترین حد علمی است.

همه اینها در حالی است که نتیجه صرف هزینه های گزاف برای تحصیل در دانشگاههای بی کیفیت، در بازگشت به کشور، سرخوردگی، ناامیدی و اعتراضهای دانشجویی خواهد بود که اغلب راه به جایی نمی برد.

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 13:14

چگونه انتخاب رشته ارشد انجام دهیم که پشیمان نشویم؟

اسماعیل قربانی (کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی)

داوطلبان می توانند با آگاهی و دانستن نکات لازمه یک انتخاب رشته درست و هوشمندانه انجام دهند و هیچ گاه از انجام آن پشیمان نشوند.

هر سال داوطلبان زیادی در آزمون ورودی دانشگاهها شرکت می کنندو بعد از حدود دوماه کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را دریافت می کنند. تحلیل صحیح نتایج اولیه این آزمون برای انتخاب رشته و گزینش بعدی مهم وسرنوشت سازاست اما نحوه تحلیل این کارنامه ها بستگی به اطلاعات و تجربه افراد شرکت کننده داشته و اگر اشتباهی در دریافت اطلاعات ویا راهنمایی بوجود آید ممکن داوطلب را از انتخاب رشته ناامید و یا منصرف و گمراه نماید.

نکته حائز اهمیت در انتخاب رشته، هوشمندانه عمل کردن متقاضیان است که نباید از آن ساده گذشت. گاهی یک انتخاب رشته درست می تواند تضمین کننده آینده یک فرد به تمام معنا باشد یعنی با یک انتخاب هم شغل،ثروت،جایگاه اجتماعی و خیلی موارد دیگر را بدست آورد. در واقع با یک تیر می توان چند هدف را نشانه گرفت پس انتخاب آگاهانه می تواند تاثیر به سزایی در آینده فرد داشته باشد.

محوریت دانشگاه یا رشته، کدام مهم است؟ 

ظرفیت دانشگاه ها هر سال تغییر می کند یعنی در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست اما افراد به هیچ وجه نباید ازهر گونه نرم افزار تخمین رشته استفاده کنند چون با توجه به تغییرات هر ساله این نرم افزارها کارساز نیست.

یک اصطلاحی در انتخاب به نام “تاروپود” وجود دارد، به این معنی که گروهی از متقاضیان دانشگاه محور و دسته دیگر رشته محور هستند. دانشگاه محوران علاوه بر قبولی رشته مورد علاقه شان به دانشگاه ها هم اهمیت می دهند در حالی که رشته محورها انتخاب یک رشته را مدنظر قرار می دهند.

دانشگاه خوب و برتر را انتخاب کنید

دانشجویان انتخاب دانشگاه خوب و برتر در اولویت خود قرار دهند چون موقعیت کاری که از طریق یک دانشگاه خوب و همکاری که با اساتید برجسته اتفاق می افتد، در آینده شغلی آنها تاثیر به سزایی دارد. دانشجویان بهتر است دانشگاه محور باشند تا به یک گرایش تخصصی بیش از حد اهمیت دهند.  گرایش تخصصی زمانی کاربرد دارد که دانشجویان به معنای واقعی در آن مسئله زیر شوند، اما با توجه به اینکه عصر کنونی دنیای ارتباطات است به نظر می رسد که هر قدر دانشجویان با افراد مشهورتری در تعامل و ارتباط باشند نتیجه بهتری برایشان حاصل می شود.

شهرستانی ها از دانشگاه های تهران غافل نشوید!

در کلان شهرها دانشگاه های برتر بیشتری وجود دارد. البته دانشگاه های برتر در شهرستان ها هم کم نیستند اما اگر متقاضیان شهرستانی موقعیت تحصیل در دانشگاه های برتر تهران یا جاهای دیگر را دارند بهترین انتخاب برای آنها توجه به دانشگاه مطرح تر است و در این موضوع شکی به دل راه ندهند.

اگر فردی کارشناسی خود را در یک دانشگاه خوانده و موقعیت تحصیل در همان دانشگاه برایش فراهم است انتخاب درست ادامه تحصیل در همان دانشگاه است چون با محیط، استادان و شرایط حاکم بر آن دانشگاه به خوبی آشنا است. دانشجویان پسر بیشتر تمایل به تحصیل در دانشگاه های بزرگ دارند و حتی اگر مسیرشان دور باشد ترجیح شان انتخاب فضاهای بزرگ و برتر است در حالی که دانشجویان دختر با توجه به محدودیت هایی که در جامعه وجود دارد نمی توانند به راحتی پسران، آزادانه انتخاب رشته داشته باشند.  در واقع رتبه های برتر باید دانشگاه های برتر تهرانی را در انتخاب های خود قرار دهند. اگر هم رتبه خوبی کسب نکرده اند و شرایط پذیرش در دانشگاه کارشناسی شان برایشان مهیا است آن محل را انتخاب کنند.

گول انتخاب رشته های فریب دهنده را نخورید!

این افراد متقاضی چهار سال در دانشگاه درس خوانده اند، دیگر دانش آموزان سابق نیستند. دانشجویان حاضر قبلاً گول مراکز انتخاب رشته ای دروغین را خورده اند و نتیجه آن را دیده اند. در واقع می توان گفت آنها در این سن عاقل و بالغ شده اند و می توانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر را انتخاب کنند و در دام این شرکت ها نیفتند.

این موضوع که “نصف تلاش دانشجو  انتخاب رشته است” کاملاً نادرست است چون انتخاب رشته امری طبیعی است که برمبنای اولویت علاقه از بالا به پایین چیده می شود و خیلی کار خاصی نیست که فردی که مدرک کارشناسی دارد از عهده آن بر نیاید.

آینده در دستان خودتان است پس حواستان را جمع کنید

دانشجویان باید بر اساس استعداد، علاقه و با توجه به موقعیت خانوادگی خود اولویت هایشان را انتخاب کنند چرا که هیچ کس تضمین کننده قبولی آنها نیست.

با بررسی صلاحیت های لازم فرد می تواند اقدام به انتخاب رشته کند. این انتخاب می تواند توسط خود متقاضی یا یک متخصص انجام شود اما در هر دو حالت نتیجه یکی است پس چه بهتر این آینده را خودتان رقم بزنید. این موضوع بستگی به این دارد که فرد تا چه حد تلاش کرده است و آیا تمام تلاش خود را انجام داده است؟ 

گاهی دانشجویی عنوان می کند “که نهایت تلاش من  چیزی است که مشاهده می کنید و در سال بعد بهتر از این نتیجه نمی گیرم ” اما زمانی دانشجویی مطرح می کند” که امسال به دلایلی نتوانسته تمام تلاش خود را انجام دهد و خود  واقع اش را به نمایش نگذاشته است” و این فرد تصمیم به انتخاب بهترین باید کند و اگر قبول نشد، برای سال آینده تلاش کند. 

افراد مردد بهتر است ابتدا روزانه های همه جا را انتخاب کنند و بعد شبانه ها را در انتخاب های خود قرار دهند اما گاهی فرد یکسری تمایلات خاص دارد که ترجیح می دهد بر اساس آنها انتخاب کند که آن بحثش کاملاً مجزا است. 

اگر خود فرد فکر می کند، سال آینده می تواند باز برای کنکور مطالعه کند بهتر است بین روزانه و شبانه نخست روزانه و بعد شبانه را انتخاب کند چرا که در صورت تمایل نداشتن به تحصیل در شبانه می تواند آن را نرود و برای سال بعد تلاش کند. متقاضیان توجه داشته باشند که وقتی انتخاب رشته می کنند، احتمال قبولی آنها وجود دارد پس دقت لازم را داشته باشند.

گزارش از بهار الهی 

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 13:14